Twitter

Perjalanan Insan

Thursday, August 14, 2008 , Posted by ummu_abdullah at 8/14/2008 05:07:00 AM

Ya Allah, berilah kekuatan menempuh hari2 yang bakal dihadapi... Moga perjalananku masih disuluhi hidayah dariMU. Keadaan yang aku alami, semakin hari semakin berat, pengaduanku padaMU sahaja yang dapat mengubat segala duka hatiku. Aku masih mencari diriku. Tidak mahu menjadi insan hina tidak berguna tetapi menjadi insan mulia dan bermanfaat.

kesilapan demi kesilapan yang aku lakukan dalam mengharungi samudera ini, terasa diri tidak berguna lagi. Cuma masih tersisa iman yang sedikit yang mampu melorong arah perjalanan ini. Allah... Allah, Allah... Tak sanggup lagi kisah silam menjemput diriku... Tak sanggup lagi aku terjatuh pada lubang yang sama...

Ukhti,
kekuatan yang Allah salurkan melalui dirimu sangat aku hargai. kekuatan itu yang membuat aku terus sujud, menghamba hanya padaNYA. Terasa Kerdil dan hina. Betapa Allah terlalu menyayangi diriku. Aku jahil, kadang masih tersisa karat-karat jahiliyah. Namun Allah tetap memberi satu ni'mat yang tak perlu aku ragui lagi. Ni'mat iman, Islam dan juga ni'mat Ukhwah... semuanya membuatku terpukau dengan keagungan Allah...

Mudah-mudahan, diriku sentiasa tsabat dalam setiap langkahku....

Currently have 2 Komen:

  1. kulidakwah says:
    This comment has been removed by the author.
  1. amadbukhori says:

    Cemburunyer pada akhwat2 yang sering menjadi perhatianmu...

    Akan peringatan2 yang sering diberikan pada mereka...

    Susunan kata dan kalimah indah buat mereka...

    Tiap2 kerja dakwah yang kau tempuhi bersama mereka yang tidak kita lalui bersama...

    Masa2 mu yang dihabiskan bersama mereka, sedang masa kita bersama bagaimana?...

    Sungguh suamimu mencemburui mereka... dan kecemburuan itu adalah tanda wujudnya cinta...

    cinta adalah pokok redho yang berbuah tatkala ia diberi baja...

    bila buah redho telahpun ranum, maka kecemburuan tadi tidak memakan jiwa, namun mewarnai pohon cinta tadi dan menjadikan cinta bermanfaat buat semua...

    mudah-mudahan itulah cinta kita...

Leave a Reply

Post a Comment