Twitter

Cinta Penawar Segalanya

Monday, November 24, 2008 , Posted by ummu_abdullah at 11/24/2008 01:00:00 PM


Kenapa beribadah? kerana cinta. 
Kenapa beramal? kerana cinta
Kenapa belajar? kerana cinta.
Kenapa berukhwah? kerana cinta.
Kenapa bercinta? juga kerana cinta.

Ada apa pada cinta?

Bila bahagia mulai menjelma, 
Seakanku bisa hidup lebih lama,
Namun harusku tinggalkan cinta,
Ketika ku bersujud.

Hakikat cinta yang utama dan abadi adalah cinta pada Allah dan Rasulnya. suburnya kasih sayang sesama saudara adalah kerana suburnya cinta pada Allah, Rasul dan juga Jihad fi sabilillah. Juga suburnya cinta kepada kedua ibu bapa adalah kerana kita mengenal erti cinta hakiki. Cinta yang paling tinggi. Yang terletak di sanubari hati.

Biar cinta pada Allah memacu diri kita menelusuri perjalanan mencari Ilahi, perjalanan menemukan jati diri, juga perjalanan bertemu insan yang dicintai.

"Dialah (Allah) yang memperkuat dirimu dengan pertolonganNya dengan orang-orang mukmin. Dan Dia yang mempersatukan hati mereka (orang-orang mukmin). Walaupun kamu membelanjakan semua (kekayaan) yang berada di bumu, nescaya kamu tidak dapat mempersatukan hati mereka, akan tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka" (al-anfal [9]: 62-63)


Percintaan kepada Allah yang membuka segenap ruang pemikiran, ilmu juga iman. Moga diri kita tetap utuh dan tsabat dalam setiap ujian Allah kerana ujian itu datang Tanda Cinta Allah pada kita...

Wallahua'lam...

Currently have 0 Komen:

Leave a Reply

Post a Comment