Twitter

Allahu

Monday, April 13, 2009 , Posted by ummu_abdullah at 4/13/2009 12:10:00 AM


Allah al-Khaliq
CiptaanMU indah
HiasanMU cantik
Mata yang melihat pasti terpesona
Hati yang merasa pasti terpaut
Keindahan yang tiada bandingannya
Siapa sangka
Diri yang pernah bergelumang dengan dosa ma'siat
Hati yang pernah malakukan dosa
Tangan yang sering membuat makar
Telah disuluh dengan cahaya robbaniMU
Mampu berjalan di atas muka bumiMU
Kuat menempuh ujian menegakkan kalimahMU
Allah al-Qowiy
KekuatanMU tidak dapat disangkal
Kun Fayakun MU pasti berlaku
Kami hanya mampu tunduk
Serendah-rendahnya
Kerana hakikat penciptaan kami
Adalah untuk TUNDUK dan PATUH kepadaMU
Aku sendirian meniti jalan
Kau bawakan teman seperjuangan
Aku sendirian membawa hati
Kau kurniakan suami mithali 
Aku sendirian menimba ilmu
Kau hadiahkan permata qalbu
Allah al-Gaffar
Aku sujud
Aku tunduk
Aku berserah
Aku mohon dengan sangat
Mohon dengan sangat
Agar kau kembalikan semangat dan azamku
Agar kau matikan angan-angan tipuan itu
Agar kau hidupkan kembali ruh jihadku
Agar kau AMPUNI salah silapku
Biar aku baru melahirkan
Seorang permata yang mengalir padanya darahku
Walau janjiMU akan menghapuskan dosa-dosa lalu
Namun aku tetap berserah
Aku tetap sujud
Aku tetap tunduk
Kerana aku takutkan azabMU
Kerana aku bimbangkan godaan syaitan itu
Kerana aku risaukan hati yang kegersangan itu
Ampuni Aku ya Robbul Ghafur

Currently have 0 Komen:

Leave a Reply

Post a Comment