Twitter

Kura-Kura

Saturday, May 23, 2009 , Posted by ummu_abdullah at 5/23/2009 01:29:00 PM

 Alhamdulillah, dengan rezeki yang dikurniakan Allah, bertambahlah lagi seekor peliharaan Abdullah selepas ikan laga. Kali ini kura-kura (yang comel tu) pula. 





-------------------


Kenapa memelihara binatang?



1. Penting untuk perkembangan emosi anak selain bermain anak patung dan yang sewaktu dengannya

2. Melatih anak-anak menghargai makhluk bernyawa
3. Science project



-------------------

 
Sebenarnya bukan kura-kura, tapi labi-labi... =)

Currently have 5 Komen:

  1. kakyong says:

    salam Ummu-Abdullah,

    memang bagus digalakkan dr awal.. kakyong suka nak ade aquarium di rumah.. tp en ayah tak juga g amik2 aquarium kat rumah atok nyer..

    anak2 memang suka ikan.. masa ayahnye bawa balik hasil mancing.. ikan puyu, haruan & keli.. ikan2 yg masih hidup ayahnye letak dlm kotak.. so budak2 ni bangun tidur jer, nak kuor, nak jenguk ikan dulu... hari2 la mcm tu, selagi ikan tu tak diproses..

  1. ummumishkah says:

    salam ziarah..
    mmg bagus pelihara binatang ni
    kata org tua2.. murah rezeki
    tapi skrg ni tak berjaya lagi nak pujuk anak2 utk beli rabbit atau kucing
    sbb senua takut binatang..
    nak pergi zoo pun tak boleh...

  1. kakyong, beli je dulu,masuk dalam bekas-bekas kecik...

    ummumuskhah, its ok, kenalkan binatang2 dlam buku/gambar2 dlu pon xpe... =)

  1. Bangah says:

    labi-labi ni besar ke kecik?

  1. KECIK LA... CAM KURA2 KECIK TU....

Leave a Reply

Post a Comment