Twitter

Map, Build 3D View

Saturday, June 6, 2009 , Posted by ummu_abdullah at 6/06/2009 01:09:00 AM


Minggu ini semua aktiviti Abdullah agak sedikit yang berjaya dilaksanakan. 2-3 hari, Abdullah demam panas. Diam aje, terbaring... *cian*
Saya mengambil inisiatif pertama untuk develope 3D view dalam pemikiran si anak dengan memperkenalkan pelan rumah kepadanya. Lukiskan pelan rumah bersama anak, ketika itu, otaknya ligat berpusing. Meneka dan berfikir apakah yang ada di sebelah bilik, bawah tangga, dan luar rumah.
Dengan cara yang mudah ini, kita dapat membentuk 3D view dalam otak kanak-kanak dengan berperingkat dan akan diteruskan sehingga mengenal peta dunia yang lebih kompleks.
____________________________
Aktivitinya bersama tokwan tetap berterusan. Thanks again tok wan. Pancing ikan lagi....

Currently have 4 Komen:

  1. kakyong says:

    salam ummu_abdullah,

    lama juga tak menjengah ke sini..
    bagus juga aktiviti sebegitu.. fikri dulu pun suka xtvt pancing ikan.. makciknyer siap belikan pancing mainan tu.. tp kejap jer guna, pastu habis rosak dikerjakannya.. skrg ni hanger pun boleh dijadikan pancing... kreativiti anak2 ni tak leh di sekat.. so hentam sajalah, hanger pun hanger lah jd pancing..

    nanti jenguk sini, ada tag.. suka2..
    http://kakyong-sukasuka.blogspot.com/2009/06/tag-nama-jepun-my-baby.html

  1. hoho, kakyong memang tak penah halang anak-anak menngkreatifkan diri mereka... ye kan? sebab tu abis dinding sume ada graffiti yang sangat kreatif...hehe

  1. ummumishkah says:

    3D view? Aktiviti yang bagus utk anak2.. tahniahlah sbb jadi ibu pintar... :)

  1. apa kurangnya ummumishkah... erm, unuk nama anak2 awak..ehhe

Leave a Reply

Post a Comment